Cas 2012-13
|
||||
Síntesi destacant
l’aprenentatge que es pretén
|
||||
Els alumnes de P-5 s’han implicat en un projecte TIC
referent a alguns canals de comunicació. Han experimentat amb alguns canals
de comunicació, han après a utilitzar Google i han participat en una
videoconferència. Aquestes activitats han contribuït a desenvolupar de manera
integral les capacitats comunicatives de l'alumnat i les seves habilitats
d'anàlisi i reflexió.
|
||||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
||
Context General
|
||||
Experiència en ensenyament
|
1 any
|
---
|
||
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les utilitzem habitualment com a recurs de l'aula
|
---
|
||
Tipus d’escola
|
Escola d'educació infantil i
primària de titularitat pública
|
|
||
Localització del centre
|
Torroella de Montgrí (Girona)
|
---
|
||
Connexió
|
Internet
|
---
|
||
Localització dels recursos tecnològics
|
Aula ordinària
|
---
|
||
Situació socio - econòmica dels alumnes
|
Un 80% mitjana i
un 20% baixa
|
---
|
||
Context de la
història o cas
|
||||
Nivell dels alumnes
|
P-5 (cinc anys)
|
---
|
||
Àrea / unitat
|
Descoberta de l'entorn
Comunicació i llenguatges
|
|
||
Fites en la història
|
||||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
- Cerca col·lectiva a Internet
- Redacció col·laborativa al facebook
- Videoconferència amb en Raúl
|
---
|
||
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Conèixer diferents canals de comunicació i saber quins
són
més útils per comunicar-se
|
---
|
||
Tipus d’activitat
|
Aplicació de les TIC
|
---
|
||
Activitats de la
història o cas
|
||||
Tecnologies utilitzades
|
Canó de projecció, 4 ordinadors amb sistema operatiu Windows XP. Connexió
a Internet a tots els ordinadors, 1 ordinador portàtil amb sistema operatiu
Win 7 amb webcam. Càmera de fotografiar i videocàmera.
|
|
||
Raó per la qual la fa servir
|
Comunicar-nos amb en Raúl ( Ha marxat a viure a Andalusia
i volem felicitar-li el Nadal)
|
---
|
||
Naturalesa de les activitats (tasques cognitives a
realitzar)
|
Desenvolupar les habilitats d'anàlisi i reflexió
Experimentar amb l'ús de les TIC
|
|
||
Dificultats trobades
|
|
---
|
||
Ajuda / col·laboració emprada
|
Col·laboració de la mare d'en Raúl per tal
d'acordar el dia i l'hora de la
videoconferència.
|
---
|
||
Rol del professor
|
El mestre guia l'aprenentatge dels alumnes donant-los
ajudes i orientacions.
|
---
|
||
Rol de l’estudiant
|
Els estudiants descobreixen i relacionen nous
conceptes.
|
---
|
||
Resultats
|
||||
Observacions
|
Els alumnes han demostrat tenir més competència TIC del que ens pensàvem
inicialment
|
|
||
Avaluació de l’aprenentatge
|
Visualització i anàlisi del vídeo del procés.
|
---
|
||
Lliçó apresa pel professor
|
Els alumnes poden adquirir nous aprenentatges si el
professorat aprofita situacions quotidianes i significatives per a ells. Les
TIC poden ser un recurs molt útil per fer-ho ja que formen part del dia a dia
de totes les persones. Aprofitar els problemes de l'alumnat per dur a terme
activitats d'ensenyament-aprenentatge és una bona manera perquè desenvolupin
habilitats de resolució de problemes.
|
|
||
Història complerta
|
||||
Entrevistador:
M'han comentat que els pares dels alumnes de p-5 estan molt contents amb els
vídeos que varen veure al facebook de la videoconferència amb en Raúl.
Mestre:
Sí, realment va ser una
experiència molt emocionant, tant pels nens i nenes com per a mí.
Entrevistador:
D'on va sortir la idea de fer una videoconferència amb els alumnes de p-5?
Mestre: Ja sé que no sembla un contingut gaire adequat
per alumnes tan petits, però la idea va sorgir coincidint que per una banda
els alumnes tenien moltes ganes de veure i parlar amb en Raúl i per l'altra
havia d'aplicar un projecte relacionat amb les TIC a l'aula.
Entrevistador:
Havien experimentat amb les TIC abans?
Mestre:
Fins aleshores només havien
utilitzat les TIC per fer jocs clic,
buscar alguna paraula o imatge a Google, posar música...Sempre havien
utilitzat les TIC com un recurs, no com a objecte d'aprenentatge.
Entrevistador:
Deurien endur-se una sorpresa molt gran quan van veure’l !!
Mestre: Sí, bé. Prèviament havíem fet un parell de sessions per introduir alguns
canals de comunicació i que fossin ells mateixos, a partir de l’anàlisi i la
reflexió, els que escollissin el canal més adequat per a comunicar-nos amb en
Raúl. Bàsicament vam plantejar un problema sorgit de la necessitat dels
alumnes per fer un treball d’aprenentatge significatiu mitjançant les TIC.
Entrevistador:
Tornaries a programar una activitat d’aquest tipus amb alumnes tan petits?
Mestre:
La veritat és que sí. Ens ha
sorprès molt els coneixements previs que van demostrar tenir, la seva
capacitat d’anàlisi i reflexió i la
significativitat i funcionalitat dels aprenentatges.
Entrevistador:
Per tant, recomanaries que aquest tipus d’activitat formessin part de les
programacions d’infantil?
Mestre:
Sense cap mena de dubte. Les
TIC formen part de l’entorn immediat dels alumnes ( ho hem pogut constatar) i
aquest és un motiu important per a treballar-les.
Entrevistador:
Sembla interessant. Serà qüestió de provar-ho amb altres grups.
Mestre:
I tant. Segur que us endugueu
una experiència molt agradable.
|
dimarts, 15 de gener del 2013
PROJECTE EN FORMA DE CAS:
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada