Cas
|
|||
Assignatura: Noves Tecnologies de la
Informació i la Comunicació en l'Educació ( NTICEDU )
Síntesi destacant l’aprenentatge que es
pretén
|
|||
Experimentar un aprenentatge
significatiu respecte el paper de les TIC com a recurs per a generar
situacions significatives d'ensenyament-aprenentatge.
|
|||
Índex
|
Contingut
|
Observacions
|
|
Context General
|
|||
Experiència en ensenyament
|
3er semestre estudiant a la UOC
|
---
|
|
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
|
Les utilitzo força, principalment en l'àmbit acadèmic ( moodle's,
treballs, wikispaces...),però també en el laboral (blog) i oci (smartphone).
|
---
|
|
Tipus d’escola
|
Estudis
superiors: Universitat Oberta de Catalunya
|
|
|
Localització del centre
|
La seu central de la UOC es troba a Barcelona. Per accedir al campus
t'has de connectar on line
|
---
|
|
Connexió
|
Internet. Cable/wifi
|
---
|
|
Localització dels recursos tecnològics
|
Allà on disposi de connexió a internet. Principalment en els pc's de
casa.
|
---
|
|
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
|
Classe mitjana
|
---
|
|
Context de la història o cas
|
|||
Nivell dels alumnes
|
Diplomat en Magisteri d'Educació Física i estudiant de Psicpedagogia
|
---
|
|
Àrea / unitat
|
NTICEDU
|
---
|
|
Fites en la història
|
|||
Activitats planificades a la sessió o unitat
|
- Avaluació Inicial: mapa i preguntes curtes al blog.
- Pac 1: de la teoria a la pràctica argumentada. Debat esrtucturat.
Síntesi del debat i impressions al blog.
- Pac 2: Síntesi de coneixement. Canvi conceptual i informe de
l'experiència. Mapa de síntesi al blog i argumentació sobre el propi canvi
conceptual o no.
- Pac 3: Projecte. Disseny,
desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge
simple basada en un problema concret. Compartició de la història del propi
cas de projecte y del cas propi d’aprenentatge amb l’assignatura en forma de
models d’històries.
|
---
|
|
Nivell d’aprenentatge esperat
|
Canvi conceptual sobre l'ús de les TIC en l'educació.
|
---
|
|
Tipus d’activitat
|
Activitats que fomenten la construcció d'aprenentatge significatiu a
partir de l'experiència pròpia i compartida .
|
---
|
|
Activitats de la història o cas
|
|||
Tecnologies utilitzades
|
Ordinadors amb connexió a internet. Programa cmaptools, wikispaces,
windows live movie maker, youtube...
|
|
|
Raó per la qual la fa servir
|
És un recurs necessari per a l'aprenentatge de les TIC a l'aula
|
---
|
|
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
|
- Aplicació de les TIC a l'aula.
- Aprenentatge significatiu i canvi conceptual.
|
---
|
|
Dificultats trobades
|
- Dificultats de comprensió inicial en les indicacions a l'hora de
realitzar les tasques.
- Dificultats
tècniques inicials a l'hora d'utilitzar el cmap.
|
---
|
|
Ajuda / col·laboració emprada
|
Fòrum de l'aula i bolgs dels companys/es.
|
---
|
|
Rol del professor
|
Orientar i guiar a l'alumnat en el procés d'aprenentatge.
|
---
|
|
Rol de l’estudiant
|
Investigar, descobrir i incorporar nous aprenentatges
|
---
|
|
Resultats
|
|||
Observacions
|
En iniciar l'assignatura vaig tenir la sensació que algunes de les
tasques que se'ns proposaven eren massa complexes pel meu nivell de
coneixement. Aquesta sensació inicial va anar minvant a mesura que avançava
el curs.
|
---
|
|
Avaluació de l’aprenentatge
|
Després de realitzar totes les tasques de l'assignatura puc constatar que
he experimentat un aprenentatge significatiu
|
---
|
|
Lliçó apresa pel professor
|
|
---
|
Història complerta
|
Entrevistador: Bona tarda! Moltes gràcies per
dedicar una estona a respondre aquesta entrevista
Alumne: Bona tarda, només faltaria!
Entrevistador: Primer de
tot, m'agradaria preguntar-te què t'ha motivat a escollir aquesta assignatura
en aquest semestre?
Alumne: Doncs, primerament perquè es tracte d'una
assignatura obligatòria, per tant, en algun moment o altre l'havia de cursar.
El motiu pel qual no l'he escollit abans -és el meu tercer semestre a la
UOC- és perquè no m'havia atrevit. La
veritat és que les TIC sempre m'han generat
cert respecte.
Entrevistador:
Quines expectatives tenies quan vas començar NTICEDU?
Alumne: Pensava que seria una assignatura de caràcter més
tècnic, no esperava que m'aportés tants coneixements i recursos pedagògics. Per
tant, m'ha sorprès gratament.
Entrevistador:
Així doncs, consideres que és una assignatura útil per a la teva formació com a
psicopedagog?
Alumne: Sense cap mena de dubte. Aquesta assignatura m'ha permès ampliar els
meus coneixements respecte el canvi conceptual i prendre consciència de la
utilitat de les TIC per dur-lo a terme.
Entrevistador:
Si haguessis de destacar un aspecte positiu d'aquest assignatura quin
escolliries?
Alumne: El seu caràcter pràctic. Les activitats s'han
plantejat d'una forma molt pràctica contribuint a realitzar un aprenentatge
significatiu i funcional, molt adequat per a la meva tasca com a psicopedagog.
Entrevistador:
I un de negatiu?
Alumne: En estar cursant altres assignatures, no he pogut
dedicar tot el temps que hauria volgut per realitzar les activitats proposades.
Entrevistador:
Un cop finalitzada l'assignatura, hi ha hagut algun canvi en la teva actitud
davant les TIC?
Alumne: Totalment. He passat de percebre les TIC com un tema llunyà i complex, a
sentir-lo més proper i necessari, com a recurs i eina d'aprenentatge en el món
educatiu.
Entrevistador:
Molt bé, moltes gràcies per tot.
Alumne: A tu, moltes gràcies.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada