dimarts, 15 de gener del 2013

EL MEU APRENENTATGE EN FORMA DE CAS:

Cas
Assignatura: Noves Tecnologies de la Informació i la Comunicació en l'Educació ( NTICEDU )
Síntesi destacant l’aprenentatge que es pretén
Experimentar un aprenentatge significatiu respecte el paper de les TIC com a recurs per a generar situacions significatives d'ensenyament-aprenentatge.

Índex
Contingut
Observacions
Context General
Experiència en ensenyament
3er semestre estudiant a la UOC
---
Experiència / Nivell d’expertesa en l’ús de TIC
Les utilitzo força, principalment en l'àmbit acadèmic ( moodle's, treballs, wikispaces...),però també en el laboral (blog) i oci (smartphone).

---
Tipus d’escola
Estudis superiors: Universitat Oberta de Catalunya

Localització del centre
La seu central de la UOC es troba a Barcelona. Per accedir al campus t'has de connectar on line    
---
Connexió
 Internet. Cable/wifi
---
Localització dels recursos tecnològics
Allà on disposi de connexió a internet. Principalment en els pc's de casa.
---
Situació sòcio - econòmica dels alumnes
Classe mitjana

---
Context de la història o cas
Nivell dels alumnes
Diplomat en Magisteri d'Educació Física i estudiant de Psicpedagogia
---
Àrea / unitat
NTICEDU
---
Fites en la història
Activitats planificades a la sessió o unitat
- Avaluació Inicial: mapa i preguntes curtes al blog.
- Pac 1: de la teoria a la pràctica argumentada. Debat esrtucturat. Síntesi del debat i impressions al blog.
- Pac 2: Síntesi de coneixement. Canvi conceptual i informe de l'experiència. Mapa de síntesi al blog i argumentació sobre el propi canvi conceptual o no.
- Pac 3: Projecte. Disseny, desenvolupament, implementació i avaluació d’una activitat d’aprenentatge simple basada en un problema concret. Compartició de la història del propi cas de projecte y del cas propi d’aprenentatge amb l’assignatura en forma de models d’històries.
---

Nivell d’aprenentatge esperat
Canvi conceptual sobre l'ús de les TIC en l'educació.
---
Tipus d’activitat
Activitats que fomenten la construcció d'aprenentatge significatiu a partir de l'experiència pròpia i compartida .
---
Activitats de la història o cas
Tecnologies utilitzades
Ordinadors amb connexió a internet. Programa cmaptools, wikispaces, windows live movie maker, youtube...

Raó per la qual la fa servir
És un recurs necessari per a l'aprenentatge de les TIC  a l'aula
---
Naturalesa de las activitats (tasques cognitives a realitzar)
- Aplicació de les TIC a l'aula.
- Aprenentatge significatiu i canvi conceptual.
---
Dificultats trobades
 - Dificultats de comprensió inicial en les indicacions a l'hora de realitzar les tasques.
- Dificultats tècniques inicials a l'hora d'utilitzar el cmap.
---
Ajuda / col·laboració emprada
 Fòrum de l'aula i bolgs dels companys/es.
---
Rol del professor
Orientar i guiar a l'alumnat en el procés d'aprenentatge.
---
Rol de l’estudiant
Investigar, descobrir i incorporar nous aprenentatges
---
Resultats
Observacions
En iniciar l'assignatura vaig tenir la sensació que algunes de les tasques que se'ns proposaven eren massa complexes pel meu nivell de coneixement. Aquesta sensació inicial va anar minvant a mesura que avançava el  curs.
---
Avaluació de l’aprenentatge
Després de realitzar totes les tasques de l'assignatura puc constatar que he experimentat un aprenentatge significatiu
---
Lliçó apresa pel professor

---




Història complerta


Entrevistador: Bona tarda! Moltes gràcies per dedicar una estona a respondre aquesta entrevista
Alumne: Bona tarda, només faltaria!
Entrevistador: Primer de tot, m'agradaria preguntar-te què t'ha motivat a escollir aquesta assignatura en aquest semestre?
Alumne: Doncs, primerament perquè es tracte d'una assignatura obligatòria, per tant, en algun moment o altre l'havia de cursar. El motiu pel qual no l'he escollit abans -és el meu tercer semestre a la UOC-  és perquè no m'havia atrevit. La veritat és que les TIC  sempre m'han generat cert respecte.
Entrevistador: Quines expectatives tenies quan vas començar NTICEDU?
Alumne: Pensava que seria una assignatura de caràcter més tècnic, no esperava que m'aportés tants coneixements i recursos pedagògics. Per tant, m'ha sorprès gratament.
Entrevistador: Així doncs, consideres que és una assignatura útil per a la teva formació com a psicopedagog?
Alumne: Sense cap mena de dubte.  Aquesta assignatura m'ha permès ampliar els meus coneixements respecte el canvi conceptual i prendre consciència de la utilitat de les TIC per dur-lo a terme.
Entrevistador: Si haguessis de destacar un aspecte positiu d'aquest assignatura quin escolliries?
Alumne: El seu caràcter pràctic. Les activitats s'han plantejat d'una forma molt pràctica contribuint a realitzar un aprenentatge significatiu i funcional, molt adequat per a la meva tasca com a psicopedagog.
Entrevistador: I un de negatiu?
Alumne: En estar cursant altres assignatures, no he pogut dedicar tot el temps que hauria volgut per realitzar les activitats proposades.
Entrevistador: Un cop finalitzada l'assignatura, hi ha hagut algun canvi en la teva actitud davant les TIC?
Alumne:  Totalment. He passat de percebre les TIC com un tema llunyà i complex, a sentir-lo més proper i necessari, com a recurs i eina d'aprenentatge en el món educatiu.
Entrevistador: Molt bé, moltes gràcies per tot.
Alumne: A tu, moltes gràcies.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada